Printextil Kft.

Általános Szerződési Feltételek

  1. A szolgáltatóra vonatkozó információk

1.1. A szolgáltató (a továbbiakban „Szolgáltató”) adatai:

neve: Printextil Kft.;

székhelye: 2117, Isaszeg, Isaszegi út 0185/36 Hrsz;

levelezési címe:2117 Isaszeg, Isaszegi út 0185/36Hrsz

e-mail címe: info@printextil.hu;

telefonszáma: +36-70-676-0076;

cégjegyzék szám: 01-09-400795;

adószáma: 27856866-2-42;

tárhelyet biztosító szolgáltató: Rackforest Zrt

  1. Az általános szerződési feltételek hatálya

2.1. A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Szolgáltató és a

Szolgáltató által a www.printextil.hu Honlapon keresztül nyújtott elektronikus

kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: „Ügyfél”) jogait és

kötelezettségeit tartalmazza. (A Szolgáltató és az Ügyfél a továbbiakban együttesen:

„Felek”).

2.2. Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra,

amely a www.printextil.hu Honlapon (a továbbiakban „Honlap”) található

elektronikus áruházon keresztül bonyolódik; továbbá minden olyan kereskedelmi

jogügyletre, amely a Szolgáltató és az Ügyfél között jön létre.

  1. A Termékek megrendelése előtt figyelmesen olvassa el a jelen ÁSZF-et és az ÁSZF

elválaszthatatlan részét képező adatvédelmi nyilatkozatot (a továbbiakban:

„Adatvédelmi nyilatkozat”), amelyet a Honlapon érhet el. A Vásárló tudomásul

veszi, hogy az Adatvédelmi nyilatkozat elfogadása elengedhetetlen feltétel a Honlap

szolgáltatásainak igénybevételéhez.

  1. A Vásárló a 6. pont szerinti árajánlatkérés elküldésével kijelenti, hogy a jelen Általános

Szerződési Feltételeket, valamint az Adatvédelmi nyilatkozatot megértette, elfogadja és

magára nézve kötelezőnek ismeri el.

  1. A Szolgáltató a Honlapon szereplő esetleges elírásokból származó hibákért felelősséget

nem vállal.

  1. Árajánlat kérés, megrendelés

6.1. A kiválasztott Termékek megrendeléséhez szükséges, hogy a Vásárló minden esetben

árajánlatot kérjen az adott Termékre vonatkozóan, ugyanis a Honlapon feltüntetett

bármilyen ár kizárólag tájékoztató jellegűek.

6.2. A ténylegesen fizetendő árat minden esetben az egyedileg kért árajánlat (a

továbbiakban: „Árajánlat”) tartalmazza. A ténylegesen fizetendő ár minden esetben

függ a megrendelni kívánt mennyiségtől. Minimum rendelési összeg nettó 10.000 Ft.

6.3. Az árajánlat tartalmazza az egyedi, leegyeztetett részleteket az elvégzett munkára

vonatkozóan, a grafikai elvárásokat és a grafikai tervezés költségét, választott

anyagokat, árakat, szállítási és fizetési feltételeket.

6.4. A Felek közötti szerződés a Felek közt kölcsönösen elfogadott Árajánlat elfogadásával

(azaz a Megrendeléssel), és a Megrendelésre küldött visszaigazolással jön létre. Ez a

magyar nyelven létrejött elfogadás írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató

azt elektronikusan iktatja, és annak létrejöttét követő 1 évig őrzi.

  1. Teljesítés feltételei

7.1. A teljesítés akkor valósul meg, hogy ha az árajánlatnak megfelelőn a termék átadásra

került.

  1. Minta készítés

Lehetőség van megrendeléstől függetlenül 1-1 minta elkészítésére.Az ilyen munkák

költségeire vonatkozóan kérje árajánlatunkat.

  1. Fizetési feltételek

Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló eltérően nem állapodnak meg, Vásárló a

Szolgáltató által küldött díjbekérő alapján köteles banki átutalással előre

megfizetni az elfogadott Árajánlatban meghatározott összeget a Szolgáltató

által küldött díjbekérőn feltüntetett bankszámlaszámra. A vételár megfizetésének

időpontja az az időpont, amikor a vételár összege a Szolgáltató bankszámlájára

megérkezik. A megrendelés feldolgozását a Szolgáltató a vételár megfizetését követően

kezdi el.

A megrendelt Termékeket a Vásárló – a Szolgáltatóval előzetesen egyeztetett

időpontban, munkanapokon, rendes munkaidőben (9 órától 17 óráig) – átveheti a

Szolgáltató székhelyén személyesen, vagy – legkésőbb az árajánlatkéréssel

egyidejűleg – jogosult megjelölni azt a címet, ahová a Termékeket a

Szolgáltató kiszállítja. Ez utóbbi esetben a leadott megrendelések után fizetendő

szállítási díjat a Vásárló viseli oly módon, hogy a szállítási díj az Árajánlatban, valamint

a számlán feltüntetésre kerül.

  1. Szállítás és csomagolás

A megrendelt Termékeket a Vásárló – a Szolgáltatóval előzetesen egyeztetett

időpontban, munkanapokon, rendes munkaidőben (9 órától 16 óráig) – átveheti a

Szolgáltató székhelyén személyesen, vagy – legkésőbb az árajánlatkéréssel

egyidejűleg – jogosult megjelölni azt a címet, ahová a Termékeket a

Szolgáltató kiszállítja. Ez utóbbi esetben a leadott megrendelések után fizetendő

szállítási díjat a Vásárló viseli oly módon, hogy a szállítási díj az Árajánlatban, valamint

a számlán feltüntetésre kerül.

A Szolgáltató a házhozszállítást saját autóval vagy futárszolgálat igénybevételével

teljesíti.

A szállítási költséget minden esetben az Árajánlat tartalmazza, amely függ a

megrendelés értékétől és a kiszállítás helyétől.

A Szolgáltató által vállalt teljesítési, illetve szállítási határidő minden esetben az

Árajánlatban, valamint a rendelés Visszaigazolásban kerül feltüntetésre.

Vásárló köteles a kiszállítás, illetve a személyes átadás-átvétel időpontjában a csomagot

tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt

követően hiányosságokra vonatkozó reklamációt Szolgáltató nem fogad el. A

kiszállítással és a megrendelési tételekkel kapcsolatos kifogásokat kérjük, még a

fuvarozó jelenlétében, jegyzőkönyv felvételével dokumentálja.

  1. Elállás

11.1. A fogyasztónak minősülő Ügyfelet indoklás nélküli elállási jog illeti meg áru

adásvételére irányuló szerződés esetén az alábbi határidőn belül:

(i) az árunak,

(ii) több áru adásvételekor, ha az egyes árucikkek szolgáltatása eltérő időpontban

történik, az utoljára szolgáltatott árunak,

(iii) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek

vagy darabnak

az Ügyfél vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi

átvételének napjától számított tizennégy napon belül.

11.2. A fenti 9.1 pontban rögzített elállási jogot az Ügyfél nem gyakorolhatja olyan nem előre

gyártott árucikk esetében, amelyet az Ügyfél utasítása alapján vagy kifejezett

megrendelése alapján állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen

az Ügyfél személyére szabtak; továbbá olyan zárt csomagolású termék tekintetében,

amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem

küldhető vissza.

11.3. Az elállási jog gyakorlása esetén az Ügyfél köteles az elállási szándékát tartalmazó

nyilatkozatát a Szolgáltató részére visszajuttatni postai kézbesítés vagy email útján a

megadott elérhetőségek valamelyikén. Az Ügyfél az elállási jogának gyakorlása során a

45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található nyilatkozat-mintát is

használhatja. Az elállási nyilatkozat megfelelő határidőben gyakoroltnak tekintendő,

amennyiben az Ügyfél az elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi a

Szolgáltató részére. Postai úton történő értesítés esetén a postára adás dátumát, e-

mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a

Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Az Ügyfelet terheli annak bizonyítása,

hogy az elállási jogát megfelelő határidőben és módon gyakorolta.

11.4. Ha az Ügyfél az elállási jogával él, akkor a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való

tudomásszerzésétől számított legkésőbb 14 napon belül visszatéríti az Ügyfél által

ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget (ideértve a teljesítéssel összefüggésben

felmerült költségeket is). A visszatérítés módja megegyezik a fogyasztó által igénybe

vett fizetési móddal, kivéve, ha a Felek ettől eltérően állapodnak meg.

11.5. A Szolgáltató az Ügyfél által megfizetett teljes összeget visszatarthatja mindaddig, amíg

az Ügyfél az árut vissza nem szolgáltatta vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt

visszaküldte.

11.6. Ha az Ügyfél a jelen fejezet szerint eláll a szerződéstől, akkor köteles az árut

haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül

visszaküldeni; a visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha az Ügyfél az árut a

határidő lejárata előtt elküldi. Az Ügyfél viseli az áru visszaküldésének költségét.

  1. Szavatosság

12.1. A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben az Ügyfél

kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

12.2. Az Ügyfél – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet

kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény

teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest

aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve

nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a

Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy –

végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági

jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban az Ügyfél viseli, kivéve, ha

az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

12.3. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a

hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés

teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már

nem érvényesítheti az Ügyfél.

12.4. A teljesítéstől számított hat hónapon belül az Ügyfél kellékszavatossági igénye

érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a

terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat

hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az Ügyfél által

felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

12.5. A fenti kellékszavatossági jogokon túlmenően az Ügyfél – választása szerint – a

kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás áru kijavítását vagy

kicserélését kérheti. Az áru akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor

hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a Szolgáltató

által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét az Ügyfél

az áru Szolgáltató általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti.

E határidő elteltével az Ügyfél e jogosultságát elveszti.

12.6. Az Ügyfél a termékszavatossági igényét kizárólag az áru gyártójával vagy a

Szolgáltatóval szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény

érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania. A gyártó (Szolgáltató) kizárólag

akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

(i) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,

vagy

(ii) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal

időpontjában nem volt felismerhető, vagy

(iii) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (Szolgáltatónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. A

hatályos jogszabályi rendelkezések alapján ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és

termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet az

Ügyfél. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a

kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a

gyártóval szemben érvényesítheti az Ügyfél.

  1. Szellemi alkotásokhoz való jog

13.1. A Honlap, valamint annak teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Az Ügyfél

tudomásul veszi, hogy a Honlapon és a Honlapon megjelenített valamennyi

tartalomnak: azaz bármely szellemi alkotásnak (így különösen, de nem kizárólagosan

valamennyi grafika, fotó és egyéb anyag, azok elrendezése, szerkesztése, valamint a

használt szoftverek és egyéb számítógépes megoldások, módszerek és ötletek, illetve

azok megvalósítása) a Szolgáltató a jogosultja vagy feljogosított használója.

13.2. A Honlap tartalmának vagy annak egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra

történő mentése vagy kinyomtatása csak abban az esetben lehetséges, ha ez magáncélú

felhasználás végett történik vagy ha ehhez a Szolgáltató előzetesen, írásban hozzájárult.

13.3. A Szolgáltató által a Honlapon használt és feltűntetett kereskedelmi név és/vagy

védjegy semmilyen formában nem használható fel vagy egyébként nem hasznosítható a

Szolgáltató előzetes, írásbeli engedélye nélkül. A Honlap rendeltetésszerű

használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a

magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli

engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy

hasznosíthatók.

13.4. A Felek rögzítik, hogy az Ügyfél az áru egyedi jellegének elkészítése és megrendelése

kapcsán szerzői jogi védelem alá tartozó műv(ek)et hozhat létre. Ezen művek

Szolgáltató részére történő átadásával (azaz a Szolgáltató Honlapjára történő

feltöltésével vagy a megrendeléshez történő csatolásával) az Ügyfél visszavonhatatlan,

kizárólagos, időben korlátlan és az egész világra kiterjedő díjmentes és átruházható

használati jogot ad az adott szellemi alkotás vonatkozásában a Szolgáltató részére.

Ügyfél a jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi és beleegyezik, hogy ezen használati

jog megadásáért díjazás nem illeti meg.

  1. Az Ügyfelet megillető jogérvényesítési lehetőségek

14.1. Az Ügyfél az áruval kapcsolatos panaszait a Szolgáltató alábbi elérhetőségein üzemelő

ügyfélszolgálatán teheti meg:

info@printextil.hu

14.2. A panaszok és kifogások hatékony kezelése érdekében az Ügyfél köteles a megrendelés

valamennyi adatát a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani a panasz bejelentése

alkalmával.

14.3. A panasz jellegétől függően a Szolgáltató a panaszt azonnal kivizsgálja és azt lehetőség

szerint orvosolja. Amennyiben a Szolgáltató válaszával vagy intézkedéseivel az Ügyfél

nem ért egyet, vagy a panasz kezelése azonnal nem lehetséges, akkor az Ügyfél a

panaszát írásban is eljuttathatja a Szolgáltató részére a fenti elérhetőségek

valamelyikén.

14.4. Az írásban beérkezett panaszokat a Szolgáltató 30 napon belül kivizsgálja és arra

írásban, indoklással ellátott érdemi választ nyújt az Ügyfél részére.

14.5. Amennyiben az Ügyfél és a Szolgáltató közötti jogvita nem kerül rendezésre a fenti

panaszkezelés során, az Ügyfél az alábbi jogérvényesítési lehetőségekkel élhet:

(i) az Ügyfél panasszal élhet a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi

hatóságnál, amely alapján a fogyasztóvédelmi hatóság saját hatáskörében dönt

a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról;

(ii) az Ügyfél az áru minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi

szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével

kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából eljárást

kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető

testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai

kamara mellett működő békéltető testülethez;

(iii) az Ügyfél bírósági eljárást kezdeményezhet a jogvitából eredő követeléseinek

érvényesítése végett az illetékes bíróság előtt a polgári perrendtartás szabályai

szerint.

  1. Vegyes rendelkezések

15.1. Az Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy amennyiben fényképet vagy más

tartalmat tesz hozzáférhetővé a Szolgáltató részére a Szolgáltató által nyújtott

szolgáltatásokkal kapcsolatban (pl. a Honlapra vagy a Szolgáltató közösségi oldalaira

történő feltöltéssel), akkor ezzel egyben kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy a

Szolgáltató ezen tartalmat ellenszolgáltatás nélkül, időben és földrajzilag korlátlanul

használja az általa nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban.

15.2. A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalún módosítani, amely annak

a Honlapon történő közzétételével lép hatályba.

Hatályos: 2023. január 1-től