Printextil Kft.
Általános Szerződési Feltételek
- A szolgáltatóra vonatkozó információk
1.1. A szolgáltató (a továbbiakban „Szolgáltató”) adatai:
neve: Printextil Kft.;
székhelye: 2117, Isaszeg, Isaszegi út 0185/36 Hrsz;
levelezési címe:2117 Isaszeg, Isaszegi út 0185/36Hrsz
e-mail címe: info@printextil.hu;
telefonszáma: +36-70-676-0076;
cégjegyzék szám: 01-09-400795;
adószáma: 27856866-2-42;
tárhelyet biztosító szolgáltató: Rackforest Zrt
- Az általános szerződési feltételek hatálya
2.1. A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Szolgáltató és a
Szolgáltató által a www.printextil.hu Honlapon keresztül nyújtott elektronikus
kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: „Ügyfél”) jogait és
kötelezettségeit tartalmazza. (A Szolgáltató és az Ügyfél a továbbiakban együttesen:
„Felek”).
2.2. Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra,
amely a www.printextil.hu Honlapon (a továbbiakban „Honlap”) található
elektronikus áruházon keresztül bonyolódik; továbbá minden olyan kereskedelmi
jogügyletre, amely a Szolgáltató és az Ügyfél között jön létre.
- A Termékek megrendelése előtt figyelmesen olvassa el a jelen ÁSZF-et és az ÁSZF
elválaszthatatlan részét képező adatvédelmi nyilatkozatot (a továbbiakban:
„Adatvédelmi nyilatkozat”), amelyet a Honlapon érhet el. A Vásárló tudomásul
veszi, hogy az Adatvédelmi nyilatkozat elfogadása elengedhetetlen feltétel a Honlap
szolgáltatásainak igénybevételéhez.
- A Vásárló a 6. pont szerinti árajánlatkérés elküldésével kijelenti, hogy a jelen Általános
Szerződési Feltételeket, valamint az Adatvédelmi nyilatkozatot megértette, elfogadja és
magára nézve kötelezőnek ismeri el.
- A Szolgáltató a Honlapon szereplő esetleges elírásokból származó hibákért felelősséget
nem vállal.
- Árajánlat kérés, megrendelés
6.1. A kiválasztott Termékek megrendeléséhez szükséges, hogy a Vásárló minden esetben
árajánlatot kérjen az adott Termékre vonatkozóan, ugyanis a Honlapon feltüntetett
bármilyen ár kizárólag tájékoztató jellegűek.
6.2. A ténylegesen fizetendő árat minden esetben az egyedileg kért árajánlat (a
továbbiakban: „Árajánlat”) tartalmazza. A ténylegesen fizetendő ár minden esetben
függ a megrendelni kívánt mennyiségtől. Minimum rendelési összeg nettó 10.000 Ft.
6.3. Az árajánlat tartalmazza az egyedi, leegyeztetett részleteket az elvégzett munkára
vonatkozóan, a grafikai elvárásokat és a grafikai tervezés költségét, választott
anyagokat, árakat, szállítási és fizetési feltételeket.
6.4. A Felek közötti szerződés a Felek közt kölcsönösen elfogadott Árajánlat elfogadásával
(azaz a Megrendeléssel), és a Megrendelésre küldött visszaigazolással jön létre. Ez a
magyar nyelven létrejött elfogadás írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató
azt elektronikusan iktatja, és annak létrejöttét követő 1 évig őrzi.
- Teljesítés feltételei
7.1. A teljesítés akkor valósul meg, hogy ha az árajánlatnak megfelelőn a termék átadásra
került.
- Minta készítés
Lehetőség van megrendeléstől függetlenül 1-1 minta elkészítésére.Az ilyen munkák
költségeire vonatkozóan kérje árajánlatunkat.
- Fizetési feltételek
Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló eltérően nem állapodnak meg, Vásárló a
Szolgáltató által küldött díjbekérő alapján köteles banki átutalással előre
megfizetni az elfogadott Árajánlatban meghatározott összeget a Szolgáltató
által küldött díjbekérőn feltüntetett bankszámlaszámra. A vételár megfizetésének
időpontja az az időpont, amikor a vételár összege a Szolgáltató bankszámlájára
megérkezik. A megrendelés feldolgozását a Szolgáltató a vételár megfizetését követően
kezdi el.
A megrendelt Termékeket a Vásárló – a Szolgáltatóval előzetesen egyeztetett
időpontban, munkanapokon, rendes munkaidőben (9 órától 17 óráig) – átveheti a
Szolgáltató székhelyén személyesen, vagy – legkésőbb az árajánlatkéréssel
egyidejűleg – jogosult megjelölni azt a címet, ahová a Termékeket a
Szolgáltató kiszállítja. Ez utóbbi esetben a leadott megrendelések után fizetendő
szállítási díjat a Vásárló viseli oly módon, hogy a szállítási díj az Árajánlatban, valamint
a számlán feltüntetésre kerül.
- Szállítás és csomagolás
A megrendelt Termékeket a Vásárló – a Szolgáltatóval előzetesen egyeztetett
időpontban, munkanapokon, rendes munkaidőben (9 órától 16 óráig) – átveheti a
Szolgáltató székhelyén személyesen, vagy – legkésőbb az árajánlatkéréssel
egyidejűleg – jogosult megjelölni azt a címet, ahová a Termékeket a
Szolgáltató kiszállítja. Ez utóbbi esetben a leadott megrendelések után fizetendő
szállítási díjat a Vásárló viseli oly módon, hogy a szállítási díj az Árajánlatban, valamint
a számlán feltüntetésre kerül.
A Szolgáltató a házhozszállítást saját autóval vagy futárszolgálat igénybevételével
teljesíti.
A szállítási költséget minden esetben az Árajánlat tartalmazza, amely függ a
megrendelés értékétől és a kiszállítás helyétől.
A Szolgáltató által vállalt teljesítési, illetve szállítási határidő minden esetben az
Árajánlatban, valamint a rendelés Visszaigazolásban kerül feltüntetésre.
Vásárló köteles a kiszállítás, illetve a személyes átadás-átvétel időpontjában a csomagot
tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt
követően hiányosságokra vonatkozó reklamációt Szolgáltató nem fogad el. A
kiszállítással és a megrendelési tételekkel kapcsolatos kifogásokat kérjük, még a
fuvarozó jelenlétében, jegyzőkönyv felvételével dokumentálja.
- Elállás
11.1. A fogyasztónak minősülő Ügyfelet indoklás nélküli elállási jog illeti meg áru
adásvételére irányuló szerződés esetén az alábbi határidőn belül:
(i) az árunak,
(ii) több áru adásvételekor, ha az egyes árucikkek szolgáltatása eltérő időpontban
történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
(iii) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek
vagy darabnak
az Ügyfél vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi
átvételének napjától számított tizennégy napon belül.
11.2. A fenti 9.1 pontban rögzített elállási jogot az Ügyfél nem gyakorolhatja olyan nem előre
gyártott árucikk esetében, amelyet az Ügyfél utasítása alapján vagy kifejezett
megrendelése alapján állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen
az Ügyfél személyére szabtak; továbbá olyan zárt csomagolású termék tekintetében,
amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza.
11.3. Az elállási jog gyakorlása esetén az Ügyfél köteles az elállási szándékát tartalmazó
nyilatkozatát a Szolgáltató részére visszajuttatni postai kézbesítés vagy email útján a
megadott elérhetőségek valamelyikén. Az Ügyfél az elállási jogának gyakorlása során a
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található nyilatkozat-mintát is
használhatja. Az elállási nyilatkozat megfelelő határidőben gyakoroltnak tekintendő,
amennyiben az Ügyfél az elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi a
Szolgáltató részére. Postai úton történő értesítés esetén a postára adás dátumát, e-
mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a
Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Az Ügyfelet terheli annak bizonyítása,
hogy az elállási jogát megfelelő határidőben és módon gyakorolta.
11.4. Ha az Ügyfél az elállási jogával él, akkor a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzésétől számított legkésőbb 14 napon belül visszatéríti az Ügyfél által
ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget (ideértve a teljesítéssel összefüggésben
felmerült költségeket is). A visszatérítés módja megegyezik a fogyasztó által igénybe
vett fizetési móddal, kivéve, ha a Felek ettől eltérően állapodnak meg.
11.5. A Szolgáltató az Ügyfél által megfizetett teljes összeget visszatarthatja mindaddig, amíg
az Ügyfél az árut vissza nem szolgáltatta vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt
visszaküldte.
11.6. Ha az Ügyfél a jelen fejezet szerint eláll a szerződéstől, akkor köteles az árut
haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül
visszaküldeni; a visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha az Ügyfél az árut a
határidő lejárata előtt elküldi. Az Ügyfél viseli az áru visszaküldésének költségét.
- Szavatosság
12.1. A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben az Ügyfél
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
12.2. Az Ügyfél – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a
Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy –
végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági
jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban az Ügyfél viseli, kivéve, ha
az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
12.3. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már
nem érvényesítheti az Ügyfél.
12.4. A teljesítéstől számított hat hónapon belül az Ügyfél kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a
terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat
hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az Ügyfél által
felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
12.5. A fenti kellékszavatossági jogokon túlmenően az Ügyfél – választása szerint – a
kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás áru kijavítását vagy
kicserélését kérheti. Az áru akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor
hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a Szolgáltató
által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét az Ügyfél
az áru Szolgáltató általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti.
E határidő elteltével az Ügyfél e jogosultságát elveszti.
12.6. Az Ügyfél a termékszavatossági igényét kizárólag az áru gyártójával vagy a
Szolgáltatóval szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény
érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania. A gyártó (Szolgáltató) kizárólag
akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
(i) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
vagy
(ii) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető, vagy
(iii) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (Szolgáltatónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. A
hatályos jogszabályi rendelkezések alapján ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet az
Ügyfél. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a
kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a
gyártóval szemben érvényesítheti az Ügyfél.
- Szellemi alkotásokhoz való jog
13.1. A Honlap, valamint annak teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Az Ügyfél
tudomásul veszi, hogy a Honlapon és a Honlapon megjelenített valamennyi
tartalomnak: azaz bármely szellemi alkotásnak (így különösen, de nem kizárólagosan
valamennyi grafika, fotó és egyéb anyag, azok elrendezése, szerkesztése, valamint a
használt szoftverek és egyéb számítógépes megoldások, módszerek és ötletek, illetve
azok megvalósítása) a Szolgáltató a jogosultja vagy feljogosított használója.
13.2. A Honlap tartalmának vagy annak egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra
történő mentése vagy kinyomtatása csak abban az esetben lehetséges, ha ez magáncélú
felhasználás végett történik vagy ha ehhez a Szolgáltató előzetesen, írásban hozzájárult.
13.3. A Szolgáltató által a Honlapon használt és feltűntetett kereskedelmi név és/vagy
védjegy semmilyen formában nem használható fel vagy egyébként nem hasznosítható a
Szolgáltató előzetes, írásbeli engedélye nélkül. A Honlap rendeltetésszerű
használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a
magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli
engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy
hasznosíthatók.
13.4. A Felek rögzítik, hogy az Ügyfél az áru egyedi jellegének elkészítése és megrendelése
kapcsán szerzői jogi védelem alá tartozó műv(ek)et hozhat létre. Ezen művek
Szolgáltató részére történő átadásával (azaz a Szolgáltató Honlapjára történő
feltöltésével vagy a megrendeléshez történő csatolásával) az Ügyfél visszavonhatatlan,
kizárólagos, időben korlátlan és az egész világra kiterjedő díjmentes és átruházható
használati jogot ad az adott szellemi alkotás vonatkozásában a Szolgáltató részére.
Ügyfél a jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi és beleegyezik, hogy ezen használati
jog megadásáért díjazás nem illeti meg.
- Az Ügyfelet megillető jogérvényesítési lehetőségek
14.1. Az Ügyfél az áruval kapcsolatos panaszait a Szolgáltató alábbi elérhetőségein üzemelő
ügyfélszolgálatán teheti meg:
info@printextil.hu
14.2. A panaszok és kifogások hatékony kezelése érdekében az Ügyfél köteles a megrendelés
valamennyi adatát a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani a panasz bejelentése
alkalmával.
14.3. A panasz jellegétől függően a Szolgáltató a panaszt azonnal kivizsgálja és azt lehetőség
szerint orvosolja. Amennyiben a Szolgáltató válaszával vagy intézkedéseivel az Ügyfél
nem ért egyet, vagy a panasz kezelése azonnal nem lehetséges, akkor az Ügyfél a
panaszát írásban is eljuttathatja a Szolgáltató részére a fenti elérhetőségek
valamelyikén.
14.4. Az írásban beérkezett panaszokat a Szolgáltató 30 napon belül kivizsgálja és arra
írásban, indoklással ellátott érdemi választ nyújt az Ügyfél részére.
14.5. Amennyiben az Ügyfél és a Szolgáltató közötti jogvita nem kerül rendezésre a fenti
panaszkezelés során, az Ügyfél az alábbi jogérvényesítési lehetőségekkel élhet:
(i) az Ügyfél panasszal élhet a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatóságnál, amely alapján a fogyasztóvédelmi hatóság saját hatáskörében dönt
a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról;
(ii) az Ügyfél az áru minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi
szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével
kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából eljárást
kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető
testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai
kamara mellett működő békéltető testülethez;
(iii) az Ügyfél bírósági eljárást kezdeményezhet a jogvitából eredő követeléseinek
érvényesítése végett az illetékes bíróság előtt a polgári perrendtartás szabályai
szerint.
- Vegyes rendelkezések
15.1. Az Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy amennyiben fényképet vagy más
tartalmat tesz hozzáférhetővé a Szolgáltató részére a Szolgáltató által nyújtott
szolgáltatásokkal kapcsolatban (pl. a Honlapra vagy a Szolgáltató közösségi oldalaira
történő feltöltéssel), akkor ezzel egyben kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy a
Szolgáltató ezen tartalmat ellenszolgáltatás nélkül, időben és földrajzilag korlátlanul
használja az általa nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban.
15.2. A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalún módosítani, amely annak
a Honlapon történő közzétételével lép hatályba.
Hatályos: 2023. január 1-től







